Blog'da Ara

29 Eylül 2015 Salı

Travian'a Başlangıç (Askerler Cermen)

TRAVİAN'A BAŞLANGIÇ



CERMENLER
Cermen ırkı saldırı oynayanlar için vazgeçilmez bir ırktır. Cermen ırkında asker basmak çok basittir. 8 tane asker cinsi bulunmaktadır. Bunlar Tokmak Sallayan, Mızrakçı, Balta Sallayan, Casus, Paladin, Toyton, Koçbaşı ve Mancınık'dır. Ayrıca yayılmak (yeni köy kurmak) için 2 çeşit askeri birimi (Not: Askeri birimden daha çok köy halkı demek daha mantıklıdır.) vardır.



TOKMAK SALLAYAN

Tokmak Sallayan, Cermen ırkının en kolay ve en çabuk yetiştirilebilen askeridir. Oyun başında saldırı oynayan ve yağma yapmayı seven oyuncular için vazgeçilmez bir öneme sahiptir. Çok ucuz üretimiyle en çabuk eğitilebilen ve en fazla yetiştirilen asker türüdür. Yağmada hammadde taşıma kapasitesi 60'dır. Saatteki hızı 7 sektördür. Tahıl tüketimi (saatilik) 1'dir. Saldırı değeri 40'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 20, Süvariye karşı 5'dir.Ortalama bir saldırı gücüne sahip olan ve zırhları çok iyi olmayan askerlerdir. Savunmada oldukça zayıftırlar. Özellikle süvari savunmasında zayıftırlar ve saldırıya karşı direnme güçleri yoktur. Bu nedenle kesinlikle savunmada kullanılmamalıdır. Tokmak Sallayan oyunun başlarında yağma için kullanılan bir askeri ırktır. Gel gelelim oyunun ortaları ve oyun sonuna doğru Tokmak Sallayan büyük ordularda yer almamaktadır. Tokmak Sallayan eğitebilmek için Kışla seviyenizin 1 olması yeterlidir.

MIZRAKÇI

Mızrakçı, Cermen ırkının süvarilere (atlılara) karşı savunmasıdır. Savunmacı bir asker ırkı olmasına rağmen piyade askerlerine karşı savunması yoktur. Hammadde taşıma kapasitesi 40'dır. Saatteki hızı 7 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1'dir. Saldırı değeri 10'dur. Savunma değeri piyadeye karşı 35, Suvariye karşı 60'dır. Piyadeye karşı savunması yok denecek kadar azdır. Öyle ki Saldırı değeri 40 olan 1 adet Tokmak Sallayan, 1 adet mızrakçıyı kesmektedir. Bu nedenle mızrakçı ile piyadeye karşı savunma yapılmamasını tavsiye ederim. Oyunun başlarında yağmaya gelen Süvari (atlı) birlikleri kesmekte bire birdir. Ayrıca kesinlikle saldırı askeri olarak kullanılmamalıdır. Çünkü saldırı değeri yok denecek kadar azdır. Mızrakçı eğitebilmek için Kışla seviyenizin 1 ve Akademi seviyenizin 3 olması gerekmektedir.

BALTA SALLAYAN

Balta Sallayan, Cermen ırkının en iyi saldırı askeridir. Oyunun ilerleyen zamanlarında büyük ordularda Tokmak Sallayanların yerini Balta Sallayanlar almaktadır. Balta Sallayan, Tokmak Sallayan'dan daha kaliteli ve daha güçlüdür. Fakat üretimi Tokmak Sallayan'a nazaran daha masraflıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 50'dir. Saatteki hızı 6'dır. Tahıl tüketimi (saatlik) 1'dir. Saldırı değeri 60'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 30, süvariye (atlılara) karşı 30'dur. Atakta güçlü ve savunmada orta güce sahip olan bu askeri ırkı kesinlikle savunmada kullanmayınız. Ayrıca diğerlerine göre yavaştır. Oyunun ilerleyen zamanlarında büyük orduların saldırıda vazgeçilmezidir. Balta Sallayan eğitebilmek için Kışla, Akademi seviyenizin 3, Silah Dökümhanesi seviyeniz 1 olması gerekmektedir.

CASUS

Casus, rakiplerin kaynak miktarını, asker sayısını, bina seviyelerini öğrenmeye yarayan piyade askeridir. Casus sadece gönderilen köyün bilgilerini gösterir. Ayrıca rakip oyuncuda casus yoksa ya da casus olup da casus sayınızın fazla olması durumunda rakibinizin bilgilerine ulaşırsınız. Casus ile saldırırken iki seçenek önümüze gelmektedir. Hammadde ve düşman gözetle veya Düşmanı ve cephaneleri gözetle. Hammadde taşıma kapasitesi 0'dır. Saatteki hızı 9'dur. Tahıl tüketimi (saatlik) 1'dir. Saldırı değeri 0'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 10, süvariye (atlılara) karşı 5'dir. Casus sadece gözetleme işine yaramaktadır. Roma ve Galya casuslarından çok yavaştır. Ne saldırı ne savunma işi yapmamaktadır. Bu nedenle boşuna saldırı ve savunma yapmayınız. 1 Tokmak Sallayan 4 casus kesmektedir. Piyadeye karşı savunma değeri düşük olan Mızrakçı bile neredeyse 4 casus kesebilmektedir. Casus her Cermen oynayan kişinin her köyünde muhakkak olması gereken en önemli asker türüdür. Casus eğitebilmek için Kışla, Akademi seviye 1 ve Merkez bina seviyesi 5 olması gerekmektedir.

PALADİN

Paladin, Cermen ırkının piyade askerlerine karşı en etkili savunma askeri türüdür. Ağır zırhı (zırh seviyeleri geliştirildiğinde) ile çok sağlam ve çok iyi bir defans askeridir. Saldırı değeri, savunma değerine oranla daha azdır. Diğer süvari askerlerinden yavaştır. Fakat oyun başlarında yağma için kullanılabilir. Hammadde taşıma kapasitesi 110'dur. Saatteki hızı 10'dur. Tahıl tüketimi (saatlik) 2'dir. Saldırı değeri 55'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 100, süvariye (atlılara) karşı 40'dır. Paladin, eğitilmesi pahalı ve uzun süren bir asker türüdür. Fakat oyunun vazgeçilmez defanslarından biridir. Paladin eğitebilmek için Ahır seviyeniz 3 ve Akademi seviyeniz 5 olması gerekmektedir.

TOYTON

Toyton, Cermen ırkının vazgeçilmez, çok güçlü süvari saldırı askeridir. Toyton saldırıda rakip oyuncuların korkulu rüyasıdır. Bunun yanında saldırı askeri olmakla birlikte savunmada da oldukça başarılıdır. Nitekim süvari askerlerine karşı savunmada çok başarılıdır. Oyunun ilerleyen zamanlarında Cermen ırkının vazgeçilmez bir parçası olacaktır. Öyle ki WOW yıkım ordularının hepsinde Toyton bulunmaktadır. Fakat her güzel şeyin bir bedeli vardır. Üretim ve beslenme giderleri yüzünden çok pahalı bir asker türüdür. Hammadde taşıma kapasitesi 80'dir. Saatteki hızı 9'dur. Tahıl tüketimi (saatlik) 3'dür. Saldırı değeri 150'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 50, süvariye (atlılara) karşı 75'dir. Toyton eğitebilmek için Ahır seviyeniz 10 ve Akademi seviyeniz 15 olması gerekmektedir.

KOÇBAŞI

Koçbaşı, Cermen ırkının saldırıda rakiplerin sur/çit/toprak siperini yıkmak için kullanılan yardımcı bir askeri ırktır. Koçbaşı rakiplerin duvarlarını yıkarken yanındaki saldırı askerlerinizde rahatlıkla savunma hattını geçebilecektir. Tek başına saldırı için kullanılabileceği gibi, tek başına saldırı için kullanılmamalıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 0'dır. Saatteki hızı 4'dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 3'dür. Saldırı değeri 65'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 30, süvariye (atlılara) karşı 80'dir. Tek başına saldırıya gönderilmemesi gerektiği gibi, tek başına savunmada yaptırılmamalıdır. Koçbaşı masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Koçbaşı eğitebilmek için Akademi seviyeniz 10 ve Tamirhane seviyeniz 1 olması gerekmektedir. 

MANCINIK

Mancınık, rakibin üretim alanları ve binalarını yıkmak için kullanılan uzun mesafeli ve çok etkili bir (araç) askeri birimdir. Bunun yanı sıra çok etkili bir silah olmasına rağmen kötü yanı zayıf olmasıdır. Neredeyse tamamen savunmasızdır. Bu nedenle saldırılarda tek başına yollanmamalıdır. Muhakkak yanlarında başka saldırı askerleri olması gerekir. Mancınık çok masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Hammadde taşıma kapasitesi 0'dır. Saatteki hızı 3'dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 6'dir. Saldırı değeri 50'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 60, süvariye (atlılara) karşı 10'dur. Tahıl tüketimi fazladır. Askeri üs seviyesine göre düzgün nişan almaktadır. Seviye 10'un altındaki askeri üsleri olan oyuncularda rastgele atışlarda sığınak, taşçı ve tuzakçıyı hedef alabilmektedir. Seviye 10 üzerinde ise mancınıkların hedef alması netleşir ve hedef alacağı binalar ve hammadde alanları çoğalır. Askeri üs 20 olduğunda ise mancınık çift atış yapabilmektedir. Çift atışı ister rastgele ister isek istediğimiz yeri seçerek yıkabiliriz. Yıkım için gerekli ve oyunun en önemli parçasıdır. Mancınık eğitebilmek için Tamirhane seviyeniz 10 ve Akademi seviyeniz 15 olması gerekmektedir.

REİS

Reis, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok köy halkındandır. Cermenler Reislerini kendileri seçerler. Sadece güçlü ve cesaretli değildirler. Ayrıca etkili bir konuşmacıdırlar. Bunun nedeni ise rakip köylerindeki halkı etkileyip kendi saflarına geçmesini sağlamaktır. Reis, şehrin halkına konuşma yaptığında o şehrin bağlılığı her seferinde belli bir oranda düşmektededir. Bu da Reis tamamen köyü ele geçirene kadar devam etmektedir. Tabi ki bu aynı köye birden çok kez Reis göndereceğiniz anlamına gelmektedir. Reis en az 3 kere de en fazla 5 kere de köyü ele geçirmektedir.  Hammadde taşıma kapasitesi 0'dır. Saatteki hızı 4'dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 4'dür. Saldırı değeri 40'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 60, süvariye (atlılara) karşı 40'dır. Kesinlikle Reis ile tek başına saldırı yapmayın ve ayrıca reis ile savunma yapmayın. Köy reislemek için Reis'in yanında muhakkak saldırı askeri olmalıdır. Tek başına ölme ihtimali yüksektir. Aşırı derecede masraflı ve eğitimi uzun sürmektedir. Bu nedenle çok dikkatli olunmalıdır. Reis eğitebilmek için Köşk/Saray seviyeniz 10, Askeri Üs seviyeniz 5, Akademi seviyeniz 20 olmalıdır. Reis Köşk ve Saray 10. seviye olduğunda 1 er tane eğitilebilmektedir. Saray 15 seviye olduğunda 1 tane daha eğitilebilmektedir. Saray 20 seviye olduğunda 1 tane, Köşk 20 seviye olduğunda 1 tane Reis eğitilebilmektedir. Saray'dan 3 adet Reis eğitebilmekteyiz. Fakat Köşk'de 2 tane eğitebiliyoruz. İşin püf noktası Saray'dan Reis çıkarmak daha karlıdır.

GÖÇMEN

Göçmenler, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok cesur ve istekli Cermen köylüleridir. Uzun eğitimlerin ardından halkına yararlı yerler bulmak ve yeni köy kurmak için evlerini bırakıp köyü terk ederler. Yolculuk ve yeni yerler bulmak zor olduğu için 3 göçmen beraber hareket etmek zorundadır. Yani tek bir göçmen ile köy kurulmamaktadır. 3 göçmen ile yeni bir köy kurulmaktadır. Ayrıca yeni köy kurmak için yanlarına her hammaddeden (odun, tuğla, demir, tahıl) 750'şer tane yanlarında götürmektedirler. Yeni köy kurulduğunda 750'şer hammadde köyde bulunuyor olacaktır. Hammadde taşıma kapasitesi 1600'dür. Saatteki hızı 5'dir. Tahıl tüketimi (saatlik) 1'dir. Saldırı değeri 10'dur. Savunma değeri piyadeye karşı 80, süvariye (atlılara) karşı 80'dir. Göçmen eğitebilmek için 10 seviye Köşk/Saray bulunmalıdır. Köşk 10. seviyede 3 adet, 20. seviyede 3 adet göçmen eğitilebilmekte ve 2 köy kurulabilmektedir. Fakat Saray 10. seviye 3 adet, 15. seviye 3 adet ve 20. seviyede 3 adet eğitilebilmekte ve 3 köy kurulabilmektedir.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder