Blog'da Ara

30 Eylül 2015 Çarşamba

Travian'a Başlangıç (Askerler Galyalılar)

TRAVİAN'A BAŞLANGIÇ


GALYALILAR
Galya savunma oynayacaklar için vazgeçilmez bir ırktır. Galya da savunma yapmak çok kolaydır. Rakip oyuncuların yağma ve saldırıda korkulu rüyasıdır. Galya oynayacaklara tavsiyem savunma askerini bol tutmanızdır. Galya ırkında 8 tane asker cinsi bulunmaktadır. Bunlar Phalanx, Kılıçlı, Casus, Toytatın Şimşeği, Druyid, Heduan, Koçbaşı, Mancınık'dır. Ayrıca yayılmak (yeni köy kurmak) için 2 çeşit askeri birimi (Not: Askeri birimden daha çok köy halkı demek daha mantıklıdır.) vardır.



PHALANX

Phalanx, Galya ırkının en çabuk ve en ucuz üretilen piyade savunma askeridir. Atak gücü zayıftır. Fakat hem süvari askerlerine karşı hem de piyade askerlerine karşı oldukça başarılı bir savunma asker türüdür. Galya ile savunma oynayanların vazgeçilmez askeri ırkıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 35'dir. Saatteki hızı 7 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1'dir. Saldırı değeri 15'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 40, Süvariye karşı 50'dır. Güçlü savunması ile oyun başlarında yağmaya gelenleri rakipler için bolca Phalanx bulunması, yağmaya gelen rakipleri bezdirmektedir. Galya ırkının 1 numaralı savunma askeridir. Oyunun ilerleyen zamanlarında Phalanx, köyünüzde bulunuyorsa köy saldırı alacak endişesi ve korkusu olmayacaktır. ( Tabiki Tuzakçı ile birlikte. Bkz. Oyunun Püf Noktaları ) Phalanx eğitebilmek için Kışla seviyenizin 1 olması yeterlidir.

KILIÇLI

Kılıçlı, Galya ırkının en iyi piyade saldırı askeridir. Öyle ki saldırı gücü Cermen ırkının Tokmak Sallayan ve Balta Sallayan'ın dan ( Bkz. Travian'a Başlangıç (Askerler Cermenler) ) fazladır. Saldırı güçleri çok iyidir. Fakat savunmada çok kötüdürler. Özellikle süvari (atlı) birlikler karşısında çok zayıftırlar. Phalanx'a göre eğitimleri biraz daha pahalıdır. Fakat Galya ile saldırı oynayanların vazgeçilmez piyade saldırı askeridir. Oyunun ilerleyen zamanlarında büyük ordularda ve WOW yıkım ordularında sıkça görülmektedir. Hammadde taşıma kapasitesi 45'dir. Saatteki hızı 6 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1'dir. Saldırı değeri 65'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 35, Süvariye karşı 20'dir. Kesinlikle savunma yapmayınız. Kılıçlı eğitebilmek için Akademi seviyeniz 3, Zırh Dökümanesi seviyeniz 1 olması gerekmektedir.

CASUS

Casus, Galyalıların casusluk askeri türüdür. Çok hızlı ve çok dikkatli bir şekilde rakiplerin kaynak miktarını, asker sayısını, bina seviyelerini öğrenmeye yarayan süvari (atlı) askeridir. Casus sadece gönderilen köyün bilgilerini gösterir. Ayrıca rakip oyuncuda casus yoksa ya da casus olup da casus sayınızın fazla olması durumunda rakibinizin bilgilerine ulaşırsınız. Casus ile saldırırken iki seçenek önümüze gelmektedir. Hammadde ve düşman gözetle veya Düşmanı ve cephaneleri gözetle. Cermenlerin Casus'undan daha hızlıdır. Fakat gel gelelim Cermenlerin Casus'undan daha fazla tahıl tüketimi vardır. Hammadde taşıma kapasitesi 0'dır. Saatteki hızı 17 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 2'dir. Saldırı değeri 0'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 20, Süvariye karşı 10'dur. Kesinlikle savunma ve saldırı yapmayınız. Casus sadece gözetleme işine yaramaktadır. Casus her Galya oynayanların bütün köylerinde bulunması gereken bir askeri türdür. Casus eğitebilmek için Akademi seviyenizin 5, Ahır seviyenizin 1 olması gerekmektedir.

TOYTATIN ŞİMŞEĞİ

Toytatın Şimşeği, çok hızlı ve yağmacı bir süvari (atlı) askeri ırktır. Çok hızlı ve hammadde taşıma kapasitelerinin iyi olmaları nedeniyle yağmalarda en çok kullanılan asker türüdür. Oyunun başlarında Toytatın Şimşeği ile yağmalara çıkmak Galya oynayan oyunculara artı bir avantaj getirmektedir. Saldırıda başarılı bir askeri ırk olmalarına rağmen savunmada çok başarılı değillerdir.  Hammadde taşıma kapasitesi 75'dir. Saatteki hızı 19 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 2'dir. Saldırı değeri 90'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 25, Süvariye karşı 40'dır. Her ne kadar yağmada iyi olsalarda oyunun ilk başlarında sık görülen bir askeri tür değildir. Masraflı ve zaman alan bir askeri türdür. Toytatın Şimşeği eğitebilmek için Akademi seviyeniz 5, Ahır seviyenizin 3 olması gerekmektedir. 

DRUYİD

Druyid, Galyalıların savunmasının bel kemiğidir. Bu süvari (atlı) birlikler savunmada çok başarılıdırlar. Piyade birliklerine karşı çok iyi bir süvari (atlı) askeri ırktır. Hafif olmaları savunmada kıvrak hareketler ve manevralarla düşmanı şaşırtmak ve birden çoğalarak saldıran rakibi hezimete uğramasına neden olan en büyük silahtır. Her ne kadar Druyid savunmada iyi olsada her güzel şeyin bir bedeli vardır. Druyid'in üretim maliyeti ve tahıl tüketimi biraz yüksektir. Hammadde taşıma kapasitesi 35'dir. Saatteki hızı 16 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 2'dir. Saldırı değeri 45'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 115, Süvariye karşı 55'dir. Saldırı değeri savunma askeri türüne göre iyidir. Bu nedenle oyunun başlarında yağma yapılabilmektedir. Druyid eğitebilmek için Akademi seviyeniz 5, Ahır seviyenizin 5 olması gerekmektedir.

HEDUAN

Heduan, Galya ırkının korkulan saldırı ve savunmada en başarılı süvari (atlı) askeridir. Saldırı değerinin yüksek olması ve süvarilere (atlılara) karşı savunma değerinin yüksek olması rakiplerin korkmasına yol açmaktadır. Tüm ırklarda çok az asker bu özelliklere sahiptir. Heduan'ın üretim maliyeti ve tahıl tüketimi çok fazladır. Bu nedenle Heduan eğitmeden önce iyice bir düşünülmesi gerekmektedir. Galya oynayan kişilerde nadir Heduan bulunmaktadır. Pahalı üretim maliyeti ve tahıl tüketiminin fazla olması nedeniyle pek tercih edilen bir askeri tür değildir.  Hammadde taşıma kapasitesi 65'dir. Saatteki hızı 13 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 3'dür. Saldırı değeri 140'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 50, Süvariye karşı 160'dır. Heduan eğitebilmek için Akademi seviyeniz 15, Ahır seviyenizin 10 olması gerekmektedir. 


KOÇBAŞI

Koçbaşı, Galya ırkının saldırıda rakiplerin sur/çit/toprak siperini yıkmak için kullanılan yardımcı bir askeri ırktır. Koçbaşı rakiplerin duvarlarını yıkarken yanındaki saldırı askerlerinizde rahatlıkla savunma hattını geçebilecektir. Tek başına saldırı için kullanılabileceği gibi, tek başına saldırı için kullanılmamalıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 0'dır. Saatteki hızı 4'dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 3'dür. Saldırı değeri 50'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 30, süvariye (atlılara) karşı 105'dir. Cermenler ve Romalıların Koçbaşı'na göre saldırı değeri düşüktür. Fakat süvariye (atlılara) karşı savunma değeri yüksektir. Tek başına saldırıya gönderilmemesi gerektiği gibi, tek başına savunmada yaptırılmamalıdır. Koçbaşı masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Koçbaşı eğitebilmek için Akademi seviyeniz 10 ve Tamirhane seviyeniz 1 olması gerekmektedir. 

MANCINIK

Mancınık, rakibin üretim alanları ve binalarını yıkmak için kullanılan uzun mesafeli ve çok etkili bir (araç) askeri birimdir. Bunun yanı sıra çok etkili bir silah olmasına rağmen kötü yanı zayıf olmasıdır. Neredeyse tamamen savunmasızdır. Bu nedenle saldırılarda tek başına yollanmamalıdır. Muhakkak yanlarında başka saldırı askerleri olması gerekir. Mancınık çok masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Hammadde taşıma kapasitesi 0'dır. Saatteki hızı 3'dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 6'dır. Saldırı değeri 70'dir. Savunma değeri piyadeye karşı 45, süvariye (atlılara) karşı 10'dur. Cermenlerin Mancınığına nazaran saldırı değeri yüksektir. Savunmada hem Cermenler, hem de Romalıların Mancınığından düşüktür.  Tahıl tüketimi fazladır. Askeri üs seviyesine göre düzgün nişan almaktadır. Seviye 10'un altındaki askeri üsleri olan oyuncularda rastgele atışlarda sığınak, taşçı ve tuzakçıyı hedef alabilmektedir. Seviye 10 üzerinde ise mancınıkların hedef alması netleşir ve hedef alacağı binalar ve hammadde alanları çoğalır. Askeri üs 20 olduğunda ise mancınık çift atış yapabilmektedir. Çift atışı ister rastgele ister isek istediğimiz yeri seçerek yıkabiliriz. Yıkım için gerekli ve oyunun en önemli parçasıdır. Mancınık eğitebilmek için Tamirhane seviyeniz 10 ve Akademi seviyeniz 15 olması gerekmektedir.

KABİLE REİSİ

Kabile Reisi, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok köy halkındandır.  Galya halkının seçmiş olduğu; Galya halkının içinden gelen seçilmiş bir liderdir. Çok iyi bir hatiptir. Rakip oyuncuların köylerindeki insanları ikna etme kabiliyeti çok etkilidir. Rakip oyuncuların halkını yönetiminiz altında yaşamaya ikna edecektir. Defalarca rakip oyuncuların köylerine gönderir ve konuşturursanız, o halkı ikna etmeniz kolaylaşır ve rakip oyuncunun köyünü yönetiminiz  altına almanız mümkün hale gelir. Kabile Reisi, şehrin halkına konuşma yaptığında o şehrin bağlılığı her seferinde belli bir oranda düşmektededir. Bu da Kabile Reisi tamamen köyü ele geçirene kadar devam etmektedir. Tabi ki bu aynı köye birden çok kez Kabile Reisini göndereceğiniz anlamına gelmektedir. Kabile Reisi en az 3 kere de en fazla 5 kere de köyü ele geçirmektedir. Hammadde taşıma kapasitesi 0'dır. Saatteki hızı 5'dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 4'dür. Cermenler ve Romalıların, Reis ve Senatöründen daha hızlıdır. Saldırı değeri 40'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 50, süvariye (atlılara) karşı 50'dir. Kesinlikle Kabile Reisi ile tek başına saldırı yapmayın ve ayrıca Kabile Reisi ile savunma yapmayın. Köy reislemek için Kabile Reisi'nin yanında muhakkak saldırı askeri olmalıdır. Tek başına ölme ihtimali yüksektir. Aşırı derecede masraflı ve eğitimi uzun sürmektedir. Bu nedenle çok dikkatli olunmalıdır. Kabile Reisi eğitebilmek için Köşk/Saray seviyeniz 10, Askeri Üs seviyeniz 10, Akademi seviyeniz 20 olmalıdır. Kabile Reisi Köşk ve Saray 10. seviye olduğunda 1 er tane eğitilebilmektedir. Saray 15 seviye olduğunda 1 tane daha eğitilebilmektedir. Saray 20 seviye olduğunda 1 tane, Köşk 20 seviye olduğunda 1 tane Kabile Reisi eğitilebilmektedir. Saray'dan 3 adet Kabile Reisi eğitebilmekteyiz. Fakat Köşk'de 2 tane eğitebiliyoruz. İşin püf noktası Saray'dan Kabile Reisi çıkarmak daha karlıdır.

GÖÇMEN

Göçmenler, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok cesur ve istekli Galya halkından kişilerdir. Uzun eğitimlerin ardından halkına yararlı yerler bulmak ve yeni köy kurmak için evlerini bırakıp köyü terk ederler. Yolculuk ve yeni yerler bulmak zor olduğu için 3 göçmen beraber hareket etmek zorundadır. Yani tek bir göçmen ile köy kurulmamaktadır. 3 göçmen ile yeni bir köy kurulmaktadır. Ayrıca yeni köy kurmak için yanlarına her hammaddeden (odun, tuğla, demir, tahıl) 750'şer tane yanlarında götürmektedirler. Yeni köy kurulduğunda 750'şer hammadde köyde bulunuyor olacaktır. Hammadde taşıma kapasitesi 3000'dür. Saatteki hızı 5'dir. Tahıl tüketimi (saatlik) 1'dir. Saldırı değeri 0'dır. Savunma değeri piyadeye karşı 80, süvariye (atlılara) karşı 80'dir. Göçmen eğitebilmek için 10 seviye Köşk/Saray bulunmalıdır. Köşk 10. seviyede 3 adet, 20. seviyede 3 adet göçmen eğitilebilmekte ve 2 köy kurulabilmektedir. Fakat Saray 10. seviye 3 adet, 15. seviye 3 adet ve 20. seviyede 3 adet eğitilebilmekte ve 3 köy kurulabilmektedir.
















2 yorum:

  1. Bilgilendirme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlere faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Rica ederim.

      Sil